Weer terug! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Aart en Maarten Hoogcarspel, Van der Werf - WaarBenJij.nu Weer terug! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van Aart en Maarten Hoogcarspel, Van der Werf - WaarBenJij.nu

Weer terug!

Door: Maarten en Aart

Blijf op de hoogte en volg Aart en Maarten

02 April 2009 | Nederland, Zwolle

Beste mensen,
We zijn terug. Dinsdag 02.00 uur lagen we weer in ons eigen bed in Zwolle.
We hebben gelukkig weinig “gedoe” gehad bij het uitreizen uit Israel. Daar kan pittig ondervraagd worden en kan je veel vertraging oplopen.
Dinsdag wakker worden in een land zonder roadblocks, zonder overal detectiepoortjes, zonder militairen met grote geweren in de aanslag met de vinger aan de trekker…. Ineens betrap ik , maarten, me er op dat ik toch daar met een vorm van spanning heb geleefd. Al die muren, dat prikkeldraad en …en ... en …. geven kennelijk toch een doorlopend gevoel van onzekerheid, druk en kleinheid. Dat heeft zeker bij mensen die er doorlopend onder leven gevolgen voor de gezondheid. Hun huis kan na een demolitionorder zomaar in een uur tijd in een ruïne worden veranderd. Je weet er nooit wanneer de Caterpillar bulldozer komt. Sommigen hangt de verwoesting van hun huis 5 jaar boven het hoofd. Dat moet iets met je doen.

We bedanken hierbij jullie allen die zo trouw onze (lange) verhalen hebben gelezen. Wij hebben plezier gehad aan het maken van het weblog.

Hierna zullen we nog na een week of zo wat van onze ”bezonken”gedachten weergeven.
Verder verwijzen we jullie naar www.cpt-nl.org. Daar zullen nog meer foto’s worden geplaatst (zie tab HEBRON. ).

Neem contact met ons op als u geïnteresseerd bent in het organiseren van een avond met (één van) ons over de situatie zoals we die daar aantroffen. (e-mail: info@cpt-nl.org)

Met groeten van Aart en Maarten.

• 02 April 2009 - 09:01

Arleen:

Blij dat jullie weer heelhuids terug zijn.

Soms is het moeilijk te geloven dat we ons richting het paradijs bewegen!!!??

• 02 April 2009 - 11:19

Jarg Jan Bolt DGNoN:

Mooi, te weten dat het je ook na terugkeer goed gaat.

• 02 April 2009 - 11:59

Pieter Post:

Een goed idee om na thuiskomst nog 'even' door te gaan met de 'verslaggeving'. Nu maar hopen dat gemeenten en organisaties oprecht geïnteresseerd zullen zijn om jullie te ontvangen en met jullie verder te denken en op te bouwen.
    Veel zal daarbij afhangen van al degenen die deze weken hebben gereageerd op jullie berichten.

• 02 April 2009 - 12:25

Henk Akkerman:

Fijn dat jullie weer heelhuids terug zijn. Ik hoop in de DG Utrecht genoeg belangstelling te vinden om jullie iets te laten vertellen over jullie ervaringen.

henk

• 02 April 2009 - 12:47

Jeanet:

Hallo Maarten en Aart,

Ik heb jullie berichten gelezen en zal de website in de gateb houden. Hoop dat jullie een goede tijd hebben gehad.

Jeanet

• 02 April 2009 - 17:16

Annelies:

fijnn dat jullie weer thuis`zijn. dit`zal zeker wennen zijn. En zo je weer veilig te kunnen voelen is ook een raar idee- het ropet weer andere vragen en gevoelens op.
    Ik hoop jullie spoedig te zien.
    Vrede, Annelies en harcourt/

• 02 April 2009 - 19:02

Lysette Meijer:

Dank jullie wel voor de verhalen. Indrukwekkend om te lezen. Ik ben blij dat jullie weer veilig terug zijn. Groeten!

• 02 April 2009 - 20:30

Joke Barneveld:

Fijn dat jullie weer gezond en wel thuis zijn gekomen! Bedankt dat ik mee mocht lezen en leven via jullie indrukwekkende verslagen..
    Hartelijke groet van Joke

• 06 April 2009 - 18:41

Henhet@freeler.nl:

Welkom Thuis. Wij gaan er van uit, dat niet alleen de plaatselijke gemeenten kennis willen nemen van jullie ervaringen, maar dat de redactie van Doopsgezind nl ook haar interesse zal tonen.
    Hartelijke groeten.
    Hetty en Henk Smit

• 10 April 2009 - 09:46

Wil Van De Meeberg :

Dag Maarten,
    Dank voor je verhalen. Het komt me griezelig bekend voor: alle zorg voor mensen, hun angst en vernederingen, hun armoede om wat mensen elkaar aan doen.
    Ik zou het fijn vinden om een presentatie van je bij te wonen. Zou je mij dan kunnen berichten?
    Maandag 27 en 28 april komen Claire en Johnny uit Bethlehem naar Enschede. Ze geven 's avonds de 28e een presentatie in de doopsgezinde kerk in Enschede. Welkom!
    Het is mogelijk dat ik je nog eens benader voor een presentatie in E. Ik ben daar voorzitter van de Oec. Vrouwengroep twente - Bethlehem. Zie onze website kleinkanveel
    Fijn dat je ook weer thuis betn!
    Groeten aan Margreet en tot ziens
    Wil